Klinisch Review Symposium

Het Klinisch Review Symposium zal in 2024 plaatsvinden op donderdag 14 november. Er is wederom gekozen voor locatie In De Driehoek te Utrecht.
Het thema is dit jaar “AI in transplant“.
Verdere informatie volgt.

Het Klinisch Review Symposium 2023 vond plaats op donderdag 16 november te Utrecht, In De Driehoek.
Het thema was “Xenotransplantation“.

Download hier het programma (versie 30.10.23)

Het meest recente Klinisch Review Symposium vond plaats op donderdag 17 november 2022 te Utrecht.
Het thema was “NRP for donor and recipient – Legal, financial, medical and ethical dilemmas“.

Download programma KRS 2022

De belangrijkste onderwerpen die werden behandeld:

• Banff Classificatie van Transplantatie Pathologie, een Dynamisch 30 jaar
  • Immuno monitoring van transplantatie
  • Ontwikkelingen in de digitale nefropathologie door gebruik van AI en deep learning
  • Gevolgen van rejectie
  • Adherence management in transplantation
  • Machine perfusion of various organs
  • The use of single cell sequencing of organ biopsies

Het laatste Klinisch Review Symposium vond plaats op donderdag 19 november 2020 in de vorm van een webinar van 15.30 – 17.00 uur.
Het onderwerp van deze editie was: COVID-19 en donatie en transplantatie in Nederland. De belangrijkste onderwerpen die werden behandeld:

COVID-19 en

• Invloed op donatie en transplantatie in Nederland
  • Lessons learned en toekomst perspectief
  • Uitdagingen intensive care
  • Ethische dilemma’s
  • Psychologische aspecten
  • Interactieve discussie

Hier vindt u ter informatiehet volledige programma. Het Klinisch Review Symposium is dit keer in samenwerking met de Medisch Ethische Commissie en de Young Professionals binnen de NTV.

Het Klinisch Review Symposium heeft plaats gevonden op 14 november in Paushuize in Utrecht en werd dit jaar bezocht door 75 enthousiaste deelnemers. Thema van het symposium: ‘To do or not to do’.
Onderwerpen als de rol van etniciteit bij donoren en ontvangers, een lezing van Gurch Randhawa, Director of the Organ Donor and Transplant Research Centre, Luton, UK en de fysieke capaciteit en activiteit voor en na levertransplantatie door Stefan De Smet, wetenschappelijk medewerker, Transplantoux, UZ Leuven kwamen aan bod.

Het Klinisch Review Symposium heeft plaats gevonden op 15 november in Paushuize in Utrecht. De 85 deelnemers hebben kunnen luisteren naar presentaties omtrent het thema ‘matchen’. De ochtend was gericht op HLA matching, waarbij oa. de buitenlandse gasten Prof. Peter Nickerson van de universiteit van Manitoba (foto) en Prof. Vasilis Kosmoliaptsis van de universiteit van Cambridge tot de sprekers behoorden. De middag richtte zich op gecombineerde transplantaties en op pancreas en DCD harttransplantatie.