Transplant Library

De Transplant Library is ontwikkeld met het doel om snel toegang te verschaffen tot kwalitatief hoogwaardig onderzoek op het gebied van orgaantransplantatie. De Transplant Library bestaat uit de volgende soorten publicaties:

Gerandomiseerd gecontroleerd onderzoek
- Artikelen, congress abstracts en lopend onderzoek
- Internationale Experts schrijven “Expert Reviews” over RCTs
- Methodologische kwaliteitsscore voor RCTs

Systematische reviews en meta-analyses
- Reviews zijn geselecteerd op basis van kwaliteitscriteria

Nationale en Internationale richtlijnen
- Elke richtlijn heeft een Kwaliteitsscore (AGREE II)

De Transplant Library is ontwikkeld door het Peter Morris Centre for Evidence in Transplantation (University of Oxford).

Inlog details:

Leden die geen account hebben, kunnen hier zelf een account aanmaken.

Updates
Om gebruikers op de hoogte te houden van nieuwe studies op hun vakgebied, worden de volgende update emails naar NTV leden gestuurd. Indien dit niet wenselijk is, kunnen deze services door gebruikers worden stopgezet.

Personal Evidence Alert
Twee-wekelijkse update van nieuwe studies die zijn toegevoegd, geselecteerd op basis van interesse.

Transplant Evidence Alert
Maandelijks overzicht van 10 RCTs bestaande uit een samenvatting en een ‘Critical Commentary’ m.b.t. de methodologie van de studie, geschreven door de CET.

Contact
Meer informatie over de Transplant Library kunt u hier vinden. Mocht u vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u een email sturen naar info@transplantevidence.com.

11 november 2021: Klinisch Review Symposium
18 november 2021: MEC Symposium
9 - 10 maart 2022: Bootcongres

‘Dat bepaal je zelf’, een boek van Menno Loos over het proces dat vanuit een burgerinitiatief geleid heeft tot de nieuwe Donorwet is uitgebracht.

Menno Loos (1974) is de drijvende kracht achter het burgerinitiatief 2 Miljoen Handtekeningen, en heeft als vrijwillig, onbetaald lobbyist jarenlang gestreden voor een nieuwe Donorwet. Op de website www.datbepaaljezelf.nl is meer informatie over het intrigerende boek te vinden en staat een link om het boek te bestellen. Zeker voor NTV leden zeer de moeite waard.