Transplant Library

De Transplant Library is ontwikkeld met het doel om snel toegang te verschaffen tot kwalitatief hoogwaardig onderzoek op het gebied van orgaantransplantatie. De Transplant Library bestaat uit de volgende soorten publicaties:

Gerandomiseerd gecontroleerd onderzoek
- Artikelen, congress abstracts en lopend onderzoek
- Internationale Experts schrijven “Expert Reviews” over RCTs
- Methodologische kwaliteitsscore voor RCTs

Systematische reviews en meta-analyses
- Reviews zijn geselecteerd op basis van kwaliteitscriteria

Nationale en Internationale richtlijnen
- Elke richtlijn heeft een Kwaliteitsscore (AGREE II)

De Transplant Library is ontwikkeld door het Peter Morris Centre for Evidence in Transplantation (University of Oxford).

Inlog details:

Leden die geen account hebben, kunnen hier zelf een account aanmaken.

Updates
Om gebruikers op de hoogte te houden van nieuwe studies op hun vakgebied, worden de volgende update emails naar NTV leden gestuurd. Indien dit niet wenselijk is, kunnen deze services door gebruikers worden stopgezet.

Personal Evidence Alert
Twee-wekelijkse update van nieuwe studies die zijn toegevoegd, geselecteerd op basis van interesse.

Transplant Evidence Alert
Maandelijks overzicht van 10 RCTs bestaande uit een samenvatting en een ‘Critical Commentary’ m.b.t. de methodologie van de studie, geschreven door de CET.

Contact
Meer informatie over de Transplant Library kunt u hier vinden. Mocht u vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u een email sturen naar info@transplantevidence.com.

15-16 maart   Bootcongres, Rotterdam

Overlijden van Dr. Ronald J. Hené.

Datum plaatsing: 21 december 2017

Bedroefd zijn wij door het bericht van het overlijden van Dr. Ronald J. Hené. Dr. Hené was een zeer betrokken en bevlogen nefroloog. Met gedrevenheid, vakkundigheid en toewijding heeft hij een grote bijdrage geleverd aan de afdeling Nefrologie en Hypertensie van het UMC Utrecht, in het bijzonder op het gebied van niertransplantatie. Hij was hoofd van de niertransplantatie van 1987 tot 2010. Dr. Hené heeft zich vele jaren actief ingezet voor de NTV, onder meer als secretaris van het bestuur.
Voor zijn jarenlange inzet zijn wij hem veel dank verschuldigd.

Onze gedachten en medeleven gaan uit naar zijn familie. Wij wensen hen veel sterkte toe in deze moeilijke periode.

Bestuur NTV

‘Waarderingsspeld De Gouden Klim’

Datum plaatsing: 11 oktober 2017

De ‘Waarderingsspeld De Gouden Klim’ is uitgereikt aan de oprichter van Eurotransplant Jon van Rood voor het belangrijke werk dat Eurotransplant in de afgelopen 50 jaar heeft verricht. De onderscheiding werd uitgereikt door de Stichting Nationaal Donormonument aan Sacha van Rood, de weduwe van Jon van Rood, onder het donormonument achter de kerk in Naarden.

foto klimprijs uitreiking mevr van Rood1.jpg

Uitnodiging Post ESOT Barcelona Meeting 2017

Datum plaatsing: 2 oktober 2017

Graag nodigen wij u uit voor de Post ESOT Barcelona 2017 meeting.

Het programma is samengesteld door de programmacommissie bestaande uit prof. dr. H.J. Metselaar (Erasmus MC), prof. dr. L.B. Hilbrands (Radboud UMC), dr. A.P.J. de Vries (LUMC) en dr. S.P. Berger (UMCG). Tijdens deze interactieve bijeenkomst zal verslag worden gedaan van nieuwe data en laatste ontwikkelingen binnen de transplantatiegeneeskunde die tijdens het ESOT congres 2017 besproken en gedeeld worden. In drie sessies zal het belangrijkste nieuws op het gebied van nier- en levertransplantatie en vanuit transplantatieverpleegkunde gepresenteerd worden. Download hier de uitnodiging.

Professor Jon van Rood overleden

Datum plaatsing: 31 juli 2017

Op 21 juli jongstleden is professor Jon van Rood overleden. Professor van Rood was oprichter en voormalig afdelingshoofd van de afdeling Immunohematologie en Bloedtransfusie van het Leids Universitair Medisch Centrum. Lees meer.

foto Jon (002).jpeg