Novartis Transplantation Awards

Tijdens het Bootcongres van 2020 zal deze prijs voor de 20e keer worden uitgereikt. De Novartis Transplantation Award wordt toegekend binnen twee categorieën, te weten Klinische Transplantatiegeneeskunde en Basaal Wetenschappelijk Onderzoek.
De auteur van het als beste beoordeelde gepubliceerde artikel in 2019 op het gebied van de klinische transplantatiegeneeskunde en de auteur van het als beste beoordeelde artikel op het gebied van basaal wetenschappelijk onderzoek ontvangen beiden de award.

Gelieve bij de inzending expliciet te vermelden voor welke categorie men in aanmerking wilt komen.

De award bestaat uit een oorkonde en een bedrag van € 3.000,- welke zal worden uitgekeerd aan de onderzoeksgroep / ziekenhuisafdeling alwaar de auteur werkzaam is. Per auteur mag één artikel worden ingezonden. Toekenning vindt plaats op basis van het oordeel van de leden van de Novartis Transplantation Advisory Board.

Om in aanmerking te komen voor deze Award kunt u een kopie van de publicatie via hardcopy of een PDF per mail sturen naar de secretaris van de Novartis Transplantation Advisory Board:

Susanne Weber
Haaksbergweg 16
NL-1101 BX Amsterdam
susanne.weber@novartis.com

Sluitingsdatum inzendingen: 31 januari 2020

Winnaars van de afgelopen jaren:

Klinische Transplantatiegeneeskunde

2020: Dr. E.G. Kamburova: Laboratorium voor Translationele immunologie

2019: Dr. W. van der Bij en Dr. M.E. Erasmus: Cardiothoracale chirurgie en Longziekten

2018: Dr. M.C.W. Feltkamp: Pretransplantation Donor–Recipient Pair Seroreactivity Against BK
          Polyomavirus Predicts Viremia and Nephropathy After Kidney Transplantation

Basaal Wetenschappelijk Onderzoek:

2020: M. Hermsen: Computational pathology group

2019: Dr. M.J. Hoogduijn: Interne Geneeskunde, Nierziekten en Transplantatie

2018: Dr. A.P.J. de Vries: Novel pathways of posttransplant diabetes

19 november 2020

Klinisch Review Symposium - livestream!

10-11 december 2020   LWTV Astellas Workshop
3-4 maart 2021   Bootcongres 2021

In memoriam Dr. h.c. Adam M. Tegzess

Recent is Adam Tegzess overleden. Adam Tegzess was een pionier op het gebied van de niertransplantatie en heeft een zeer belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van het Groningse niertransplantatie programma. Een prachtig memoriam van deze markante transplantatie arts geschreven door Jaap Homan van der Heide kunt u hier nalezen.