Lidmaatschap

Lid van de vereniging kunnen worden zij die beroepsmatig betrokken zijn bij de transplantatiegeneeskunde in de ruimste zin des woord en/of naar het oordeel van het bestuur nauw bij de transplantatiegeneeskunde zijn betrokken en van wie het lidmaatschap voor de vereniging van belang is. Het bestuur beslist omtrent de toelating.

Voordelen van het lidmaatschap zijn onder andere:

1. Gereduceerd tarief voor het jaarlijkse bootcongres.
  2. Voorrang bij toegang tot het najaarssymposium van de NTV
  3. Toegang tot subsidies en prijzen van de NTV
  4. Via e-mail alerts en website van de NTV op de hoogte worden gehouden van nieuws op het gebied van (solide orgaan-)transplantatie in Nederland.

- De NTV is een samenwerking aangegaan met The Transplantation Society. Als lid van de NTV kunt u lid worden van de TTS, tegen een gereduceerd tarief. Indien u reeds een lidmaatschap heeft bij de TTS, zal dit lidmaatschap naar het gereduceerde tarief worden omgezet. Kijk voor meer informatie over The Transplantation Society op www.tts.org.
→ Benefits TTS membership

- Als lid van de NTV is het tevens mogelijk om tegen een gereduceerd tarief lid te worden van de ESOT. Informatie over het Joint Membership ("Joint Residing in Europe") en inschrijven kan via de website: https://esot.org/become-a-member/

- Verpleegkundigen die lid worden van de Landelijke Werkgroep Transplantatie Verpleegkunde zijn automatisch lid van de Nederlandse Transplantatie Vereniging.

Aanmelden lidmaatschap NTV

→ Aanmeldingsformulier lidmaatschap
→ Machtigingsformulier automatische incasso (reeds lid)

De contributie bedraagt € 45,00 per jaar. Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar, opzegging van het lidmaatschap - schriftelijk of per e-mail - dient daarom vóór 1 december van het lopende jaar te gebeuren.

Bericht NTS: 25 jaar Nederlandse Transplantatie Stichting

De Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS) bestaat dit jaar 25 jaar. In 1997 werd de Nederlandse Transplantatie Stichting opgericht als gevolg van de invoering van de Wet op de orgaandonatie. De stichting zet zich dus reeds 25 jaar in voor patiënten die een orgaan of weefsel nodig hebben.

Wat we hebben bereikt, danken we vooral aan samenwerking. Samen met u hebben we gebouwd aan een sterke keten die veel betekent. Een keten waarin de NTS de verbindende schakel vormt. Noteer één hoogtepunt nu al in uw agenda: donderdag 30 juni 2022. Deze middag bent u welkom om met ons te proosten op de goede samenwerking. Nadere informatie over aanmelding en het programma volgt.

We kijken uit naar een mooi jubileumjaar waarin we gezamenlijk terugblikken, maar ook vooruitkijken en voortbouwen op wat we hebben neergezet!

Hartelijke groet,
Bernadette Haase, directeur NTS

Afbeelding NTS 25 jaar - juist.JPG

‘Dat bepaal je zelf’, een boek van Menno Loos over het proces dat vanuit een burgerinitiatief geleid heeft tot de nieuwe Donorwet is uitgebracht.

Menno Loos (1974) is de drijvende kracht achter het burgerinitiatief 2 Miljoen Handtekeningen, en heeft als vrijwillig, onbetaald lobbyist jarenlang gestreden voor een nieuwe Donorwet. Op de website www.datbepaaljezelf.nl is meer informatie over het intrigerende boek te vinden en staat een link om het boek te bestellen. Zeker voor NTV leden zeer de moeite waard.