Lidmaatschap

Lid van de vereniging kunnen worden zij die beroepsmatig betrokken zijn bij de transplantatiegeneeskunde in de ruimste zin des woord en/of naar het oordeel van het bestuur nauw bij de transplantatiegeneeskunde zijn betrokken en van wie het lidmaatschap voor de vereniging van belang is. Het bestuur beslist omtrent de toelating.

Voordelen van het lidmaatschap zijn onder andere:

1. Gereduceerd tarief voor het jaarlijkse bootcongres.
  2. Voorrang bij toegang tot het najaarssymposium van de NTV
  3. Toegang tot subsidies en prijzen van de NTV
  4. Via e-mail alerts en website van de NTV op de hoogte worden gehouden van nieuws op het gebied van (solide orgaan-)transplantatie in Nederland.

De NTV is een samenwerking aangegaan met The Transplantation Society. Als lid van de NTV kunt u nu lid worden van de TTS, tegen een gereduceerd tarief. Indien u reeds een lidmaatschap heeft bij de TTS, zal dit lidmaatschap naar het gereduceerde tarief worden omgezet. Kijk voor meer informatie over The Transplantation Society op www.tts.org.
→ Benefits TTS membership

Als lid van de NTV is het mogelijk om tegen een gereduceerd tarief lid te worden van de ESOT. Kijk voor meer informatie over het Joint Membership op de website http://www.esot.org/membership/member-types.

Verpleegkundigen die lid worden van de Landelijke Werkgroep Transplantatie Verpleegkunde worden  daarmee automatisch lid van de Nederlandse Transplantatie Vereniging.

Aanmelden lidmaatschap NTV

→ Aanmeldingsformulier lidmaatschap
→ Machtigingsformulier automatische incasso (reeds lid)

De contributie bedraagt € 45,00 per jaar. Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar, opzegging van het lidmaatschap - schriftelijk of per e-mail - dient daarom vóór 1 december van het lopende jaar te gebeuren.

‘Dat bepaal je zelf’, een boek van Menno Loos over het proces dat vanuit een burgerinitiatief geleid heeft tot de nieuwe Donorwet is uitgebracht.

Menno Loos (1974) is de drijvende kracht achter het burgerinitiatief 2 Miljoen Handtekeningen, en heeft als vrijwillig, onbetaald lobbyist jarenlang gestreden voor een nieuwe Donorwet. Op de website www.datbepaaljezelf.nl is meer informatie over het intrigerende boek te vinden en staat een link om het boek te bestellen. Zeker voor NTV leden zeer de moeite waard.