Educatiedag HLA-NTV

2022

De NTV HLA educatiedag zal in 2022 plaatsvinden op 29 september, te Amsterdam (onder voorbehoud).
Meer informatie volgt.

2021

Op 25 november 2021 werd het NTV HLA Webinar georganiseerd, getiteld: ‘Geïmmuniseerde patiënten wachtend op een nier’. Het programma kunt u hieronder downloaden.

Programma | HLA Webinar terugkijken

2019

Op 27 november 2019 vond de  NTV HLA educatiedag plaats. Het programma kunt u hieronder downloaden.

2018

Op 1 november 2018 vond de  NTV HLA educatiedag  plaats in Corpus Congress Centre te Leiden. Het programma kunt u hieronder downloaden.

2017
Op 15 november 2017 vond de 22e NTV HLA Educatiedag plaats in Nijmegen. Het programma kunt u hieronder downloaden.

2016
Vorig jaar vond de 21e NTV HLA Educatiedag plaats op 30 november 2016 in Maastricht. De dag werd bezocht door ruim 200 deelnemers uit het hele land. Het programma zag er vorig jaar als volgt uit: programma 2016.

Bericht NTS: 25 jaar Nederlandse Transplantatie Stichting

De Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS) bestaat dit jaar 25 jaar. In 1997 werd de Nederlandse Transplantatie Stichting opgericht als gevolg van de invoering van de Wet op de orgaandonatie. De stichting zet zich dus reeds 25 jaar in voor patiënten die een orgaan of weefsel nodig hebben.

Wat we hebben bereikt, danken we vooral aan samenwerking. Samen met u hebben we gebouwd aan een sterke keten die veel betekent. Een keten waarin de NTS de verbindende schakel vormt. Noteer één hoogtepunt nu al in uw agenda: donderdag 30 juni 2022. Deze middag bent u welkom om met ons te proosten op de goede samenwerking. Nadere informatie over aanmelding en het programma volgt.

We kijken uit naar een mooi jubileumjaar waarin we gezamenlijk terugblikken, maar ook vooruitkijken en voortbouwen op wat we hebben neergezet!

Hartelijke groet,
Bernadette Haase, directeur NTS

Afbeelding NTS 25 jaar - juist.JPG

‘Dat bepaal je zelf’, een boek van Menno Loos over het proces dat vanuit een burgerinitiatief geleid heeft tot de nieuwe Donorwet is uitgebracht.

Menno Loos (1974) is de drijvende kracht achter het burgerinitiatief 2 Miljoen Handtekeningen, en heeft als vrijwillig, onbetaald lobbyist jarenlang gestreden voor een nieuwe Donorwet. Op de website www.datbepaaljezelf.nl is meer informatie over het intrigerende boek te vinden en staat een link om het boek te bestellen. Zeker voor NTV leden zeer de moeite waard.