Brochures

Diabetes mellitus na een orgaantransplantatie

Een transplantatie betekent een grote verandering. Niet alleen voor u, maar ook voor uw lichaam. U gebruikt een aantal nieuwe medicijnen om de afweer te remmen. Een gevolg van deze medicijnen is dat u hierdoor meer kans heeft op diabetes mellitus (suikerziekte) dan voor de transplantatie. In deze brochure willen we het uitleggen wat diabetes mellitus is, hoe we dit behandelen en hoe u hier het beste mee om kunt gaan.

Download de brochure

De eerstvolgende NTV activiteit is het Bootcongres op 8 en 9 maart 2017.

Alle informatie vindt u onder Meetings en congressen: https://www.transplantatievereniging.nl/bootcongres-2017

Terugblik eerste NTV Young professional dag 18 november jl.
Op 18 november werd de eerste NTV Young Professional dag gehouden in Utrecht. Er waren 25 enthousiaste YP van uiteenlopende transplantatie vakgebieden naar de dag toegekomen. De deelnemers stelden zich aan elkaar voor door middel van een korte pitch, en er werden presentaties over carrière perspectieven gegeven, waarbij o.a. de inbreng van Astellas en Chiesi en van de YP organisatie van de ESOT zeer nuttig ervaren werden. Na-evaluatie wees uit dat de dag zeker voor herhaling vatbaar is.

YPD 2016.jpg