Young Professionals dag

Young Professionals Netwerkdag

Terugblik tweede NTV Young professional dag 20 oktober 2017

Vrijdag 20 oktober werd de tweede YP netwerkdag georganiseerd in De Witte Vosch in Utrecht. Onder de deelnemers waren onderzoekers, clinici en transplantatiecoördinatoren uit bijna alle transplantatiecentra van het land. Het eerste deel van de dag stond in het teken van beurzen, subsidies en de geldstromen in onderzoek in Nederland. We werden bijgeschoold over de privaat publieke samenwerking, persoonlijke beurzen en de consortia. Door het interactieve karakter van de voordrachten was er veel ruimte voor spontane vragen en de sprekers zelf waren veelal een voorbeeld van een carrière buiten het ziekenhuis na een (bio)medische PhD. Hierna gingen we actief aan de slag met een workshop personal branding, waarbij we op zoek gingen naar onze innerlijke drive (why) om te doen (how) wat we doen (what). Met af en toe wat humor erbij leidde dit bij velen tot nieuwe inzichten en ook in wat huiswerk: per tweetal werd afgesproken om na een paar weken contact te hebben om te evalueren hoe het geleerde in praktijk wordt gebracht. De dag werd competitief afgesloten met een transplantatie pubquiz!

DSCF7194zaal.JPG DSCF7200zaal.JPG
DSCF7221workshop.JPG DSCF7242groep.JPG

Terugblik eerste NTV Young professional dag 18 november 2016

Op 18 november werd de eerste NTV Young Professional dag gehouden in Utrecht. Er waren 25 enthousiaste YP van uiteenlopende transplantatie vakgebieden naar de dag toegekomen. De deelnemers stelden zich aan elkaar voor door middel van een korte pitch, en er werden presentaties over carrière perspectieven gegeven, waarbij o.a. de inbreng van Astellas en Chiesi en van de YP organisatie van de ESOT zeer nuttig ervaren werden. Na-evaluatie wees uit dat de dag zeker voor herhaling vatbaar is.

YPD 2016.jpg

08-12-2017    LWTV symposium, Utrecht

15-16 maart   Bootcongres, Rotterdam

‘Waarderingsspeld De Gouden Klim’

Datum plaatsing: 11 oktober 2017

De ‘Waarderingsspeld De Gouden Klim’ is uitgereikt aan de oprichter van Eurotransplant Jon van Rood voor het belangrijke werk dat Eurotransplant in de afgelopen 50 jaar heeft verricht. De onderscheiding werd uitgereikt door de Stichting Nationaal Donormonument aan Sacha van Rood, de weduwe van Jon van Rood, onder het donormonument achter de kerk in Naarden.

foto klimprijs uitreiking mevr van Rood1.jpg

Uitnodiging Post ESOT Barcelona Meeting 2017

Datum plaatsing: 2 oktober 2017

Graag nodigen wij u uit voor de Post ESOT Barcelona 2017 meeting.

Het programma is samengesteld door de programmacommissie bestaande uit prof. dr. H.J. Metselaar (Erasmus MC), prof. dr. L.B. Hilbrands (Radboud UMC), dr. A.P.J. de Vries (LUMC) en dr. S.P. Berger (UMCG). Tijdens deze interactieve bijeenkomst zal verslag worden gedaan van nieuwe data en laatste ontwikkelingen binnen de transplantatiegeneeskunde die tijdens het ESOT congres 2017 besproken en gedeeld worden. In drie sessies zal het belangrijkste nieuws op het gebied van nier- en levertransplantatie en vanuit transplantatieverpleegkunde gepresenteerd worden. Download hier de uitnodiging.

Professor Jon van Rood overleden

Datum plaatsing: 31 juli 2017

Op 21 juli jongstleden is professor Jon van Rood overleden. Professor van Rood was oprichter en voormalig afdelingshoofd van de afdeling Immunohematologie en Bloedtransfusie van het Leids Universitair Medisch Centrum. Lees meer.

foto Jon (002).jpeg