Transplant Library

De Transplant Library is ontwikkeld met het doel om snel toegang te verschaffen tot kwalitatief hoogwaardig onderzoek op het gebied van orgaantransplantatie. De Transplant Library bestaat uit de volgende soorten publicaties:

Gerandomiseerd gecontroleerd onderzoek
– Artikelen, congress abstracts en lopend onderzoek
– Internationale Experts schrijven “Expert Reviews” over RCTs
– Methodologische kwaliteitsscore voor RCTs

Systematische reviews en meta-analyses
– Reviews zijn geselecteerd op basis van kwaliteitscriteria

Nationale en Internationale richtlijnen
– Elke richtlijn heeft een Kwaliteitsscore (AGREE II)

De Transplant Library is ontwikkeld door het Peter Morris Centre for Evidence in Transplantation (University of Oxford).

Inlog details:

• Ga naar URL: www.transplantlibrary.com (toegang alleen vanuit Nederland) of URL: http://www.transplantlibrary.com/personal-account/login?dest=/ (inloggen met uw Persoonlijke Acount)
  • Username: uw email adres
  • Password: transplant (dit kunt u veranderen als u bent ingelogd)

Leden die geen account hebben, kunnen hier zelf een account aanmaken.

Updates

Om gebruikers op de hoogte te houden van nieuwe studies op hun vakgebied, worden de volgende update emails naar NTV leden gestuurd. Indien dit niet wenselijk is, kunnen deze services door gebruikers worden stopgezet.

Personal Evidence Alert
Twee-wekelijkse update van nieuwe studies die zijn toegevoegd, geselecteerd op basis van interesse.

Transplant Evidence Alert
Maandelijks overzicht van 10 RCTs bestaande uit een samenvatting en een ‘Critical Commentary’ m.b.t. de methodologie van de studie, geschreven door de CET.

Contact

Meer informatie over de Transplant Library kunt u hier vinden. Mocht u vragen of opmerkingen hebben, dan kunt u een email sturen naar info@transplantevidence.com.