NTV Innovatie in Transplantatie Onderwijs

De manier waarop onderwijs wordt gegeven is aan het veranderen door de invloed van nieuwe technologie. Studenten moeten worden voorbereid op een carrière en samenleving die overspoeld worden met toepassingen van ICT. Om in te spelen op huidige en toekomstige ontwikkelingen, en de kwaliteit van het onderwijs verder te verhogen stelt de NTV eenmaal per twee jaar (oneven jaren) een bedrag beschikbaar van € 5.000,- voor het opzetten van een onderwijsinnovatie op het gebied van de transplantatie.

Doel
Het doel van deze subsidie is om een bijdrage te leveren aan de opzet van een (bij voorkeur open access) onderwijsinnovatie op het gebied van transplantatiegeneeskunde.

Doelgroep
De subsidie is bedoeld voor NTV secties/leden die betrokken zijn bij het geven en/of ontwikkelen van onderwijs met betrekking tot transplantatiegeneeskunde. De innovatie dient gemaakt te worden voor onderwijs aan ((bio)medische)studenten, transplantatieprofessionals of patiënten.

Sluitingsdatum voor inzendingen: 1 februari 2021. Klik hier voor voorwaarden en de aanvraagprocedure

19 november 2020

Klinisch Review Symposium - livestream!

10-11 december 2020   LWTV Astellas Workshop
3-4 maart 2021   Bootcongres 2021

In memoriam Dr. h.c. Adam M. Tegzess

Recent is Adam Tegzess overleden. Adam Tegzess was een pionier op het gebied van de niertransplantatie en heeft een zeer belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van het Groningse niertransplantatie programma. Een prachtig memoriam van deze markante transplantatie arts geschreven door Jaap Homan van der Heide kunt u hier nalezen.