Instructies presentatie

Instructies presentaties (oral en poster)

Voor het houden van uw presentatie (oral) kunt u in principe alleen gebruik maken van PowerPoint. Op de laptop in de congreszalen is MS Office 2013 en dus PowerPoint geïnstalleerd.

We adviseren u om uw presentatie z.s.m. bij binnenkomst in te leveren in de Bosch en Stoopendaalzaal op de eerste etage, deze ruimte is te bereiken met de lift in de hal van Figi.  Indien uw presentatie op de tweede dag van het Bootcongres plaatsvindt, dan kunt u uw USB-stick ook in de loop van de dag inleveren.

De programmering van uw voordracht kunt u vinden in het eerder aan u toegezonden programma. Daarin vindt u ook de spreek- en discussietijd die voor uw voordracht gereserveerd is.  Het is belangrijk dat u zich strikt houdt aan de beschikbare tijd, indien de spreektijd wordt overschreden, dan gaat dit van de discussietijd af.

Indien de eerste auteur niet de spreker is, dan verzoeken wij u dit tijdig aan de zaalvoorzitter te melden. Bij vragen kunt u contact opnemen met het secretariaat, telefoon 023 - 551 3016.

Disclosure slide

Om te voldoen aan de huidige eisen van openbaarmaking (CGR/IGZ) van eventuele banden met de industrie is het verzoek om een standaard ‘disclosure-slide' op te nemen in het begin van uw presentatie.
-  Artsen die geen banden met de industrie hebben volstaan door op de eerste slide van hun presentatie ‘geen belangenverstrengeling' te vermelden.
-  Artsen die wel banden met de industrie hebben krijgen het verzoek om de ‘disclosure-slide' naar waarheid in te vullen en in hun presentatie op te nemen.

Poster presentaties

Een aantal  inzendingen die niet geselecteerd zijn voor een mondelinge voordracht, zijn opgenomen in een moderated postersessie. De auteurs worden verzocht een korte, max. drie minuten durende, presentatie voor te bereiden waarin de kernpunten van het onderzoek worden genoemd. De sessie vindt plaats in de theaterfoyer. U vindt de indeling in het programma.

Instructies voor het maken van de poster

Hieronder de NTV activiteiten t/m einde 2017:

20-10-2017    Young Professional dag,  Utrecht
09-11-2017    Medisch Ethisch symposium,  Utrecht
15-11-2017    NTV HLA educatie dag, Nijmegen
16-11-2017    Klinisch Review Symposium, Utrecht
08-12-2017    LWTV symposium, Utrecht

2018:

15-16 maart   Bootcongres, Rotterdam

Professor Jon van Rood overleden
Datum plaatsing: 31 juli 2017

Op 21 juli jongstleden is professor Jon van Rood overleden. Professor van Rood was oprichter en voormalig afdelingshoofd van de afdeling Immunohematologie en Bloedtransfusie van het Leids Universitair Medisch Centrum. Lees meer.

foto Jon (002).jpeg

Voedingsadvies

Door het RIVM en de NVWA is er een  voedingsadvies opgesteld voor ziekenhuis hygiënisten die met transplantatie patiënten werken. Dit voedingsadvies gaat over het risico op het oplopen van hepatitis E in transplantatie patiënten. Het voedingsadvies kunt u hier vinden.

Transplant Library beschikbaar!

Transplant Library is vanaf 9 juni opengesteld voor NTV- leden. Een korte uitleg over de Transplant Library vindt u via het menu-item Educatie hierboven.

Basic science congres van The Transplantation Society

Datum plaatsing: 9 juni 2017

mentor-mentee award TSS2017 Victoria.jpg

Op het afgelopen basic science congres van The Transplantation Society in Victoria, Canada, werd de NTV-TTS mentor-mentee award uitgereikt aan het best scorende Nederlandse abstract. Aan Karin Boer en Fleur Peters van het Erasmus MC viel de eer te beurt deze award te mogen ontvangen.