Instructies presentatie

Instructies presentaties (oral en poster)

Voor het houden van uw presentatie (oral) kunt u in principe alleen gebruik maken van PowerPoint. Op de laptop in de congreszalen is MS Office 2013 en dus PowerPoint geïnstalleerd.

We adviseren u om uw presentatie z.s.m. bij binnenkomst in te leveren in de Bosch en Stoopendaalzaal op de eerste etage, deze ruimte is te bereiken met de lift in de hal van Figi.  Indien uw presentatie op de tweede dag van het Bootcongres plaatsvindt, dan kunt u uw USB-stick ook in de loop van de dag inleveren.

De programmering van uw voordracht kunt u vinden in het eerder aan u toegezonden programma. Daarin vindt u ook de spreek- en discussietijd die voor uw voordracht gereserveerd is.  Het is belangrijk dat u zich strikt houdt aan de beschikbare tijd, indien de spreektijd wordt overschreden, dan gaat dit van de discussietijd af.

Indien de eerste auteur niet de spreker is, dan verzoeken wij u dit tijdig aan de zaalvoorzitter te melden. Bij vragen kunt u contact opnemen met het secretariaat, telefoon 023 - 551 3016.

Disclosure slide

Om te voldoen aan de huidige eisen van openbaarmaking (CGR/IGZ) van eventuele banden met de industrie is het verzoek om een standaard ‘disclosure-slide' op te nemen in het begin van uw presentatie.
-  Artsen die geen banden met de industrie hebben volstaan door op de eerste slide van hun presentatie ‘geen belangenverstrengeling' te vermelden.
-  Artsen die wel banden met de industrie hebben krijgen het verzoek om de ‘disclosure-slide' naar waarheid in te vullen en in hun presentatie op te nemen.

Poster presentaties

Een aantal  inzendingen die niet geselecteerd zijn voor een mondelinge voordracht, zijn opgenomen in een moderated postersessie. De auteurs worden verzocht een korte, max. drie minuten durende, presentatie voor te bereiden waarin de kernpunten van het onderzoek worden genoemd. De sessie vindt plaats in de theaterfoyer. U vindt de indeling in het programma.

Instructies voor het maken van de poster

De eerstvolgende NTV activiteit is het Bootcongres op 8 en 9 maart 2017.

Alle informatie vindt u onder Meetings en congressen: https://www.transplantatievereniging.nl/bootcongres-2017

Terugblik eerste NTV Young professional dag 18 november jl.
Op 18 november werd de eerste NTV Young Professional dag gehouden in Utrecht. Er waren 25 enthousiaste YP van uiteenlopende transplantatie vakgebieden naar de dag toegekomen. De deelnemers stelden zich aan elkaar voor door middel van een korte pitch, en er werden presentaties over carrière perspectieven gegeven, waarbij o.a. de inbreng van Astellas en Chiesi en van de YP organisatie van de ESOT zeer nuttig ervaren werden. Na-evaluatie wees uit dat de dag zeker voor herhaling vatbaar is.

YPD 2016.jpg