Instructies presentatie

Instructies presentaties (oral en poster)

Voor het houden van uw presentatie (oral) kunt u in principe alleen gebruik maken van PowerPoint. Op de laptop in de congreszalen is MS Office 2013 en dus PowerPoint geïnstalleerd.

We adviseren u om uw presentatie z.s.m. bij binnenkomst in te leveren in de Bosch en Stoopendaalzaal op de eerste etage, deze ruimte is te bereiken met de lift in de hal van Figi.  Indien uw presentatie op de tweede dag van het Bootcongres plaatsvindt, dan kunt u uw USB-stick ook in de loop van de dag inleveren.

De programmering van uw voordracht kunt u vinden in het eerder aan u toegezonden programma. Daarin vindt u ook de spreek- en discussietijd die voor uw voordracht gereserveerd is.  Het is belangrijk dat u zich strikt houdt aan de beschikbare tijd, indien de spreektijd wordt overschreden, dan gaat dit van de discussietijd af.

Indien de eerste auteur niet de spreker is, dan verzoeken wij u dit tijdig aan de zaalvoorzitter te melden. Bij vragen kunt u contact opnemen met het secretariaat, telefoon 023 - 551 3016.

Disclosure slide

Om te voldoen aan de huidige eisen van openbaarmaking (CGR/IGZ) van eventuele banden met de industrie is het verzoek om een standaard ‘disclosure-slide' op te nemen in het begin van uw presentatie.
-  Artsen die geen banden met de industrie hebben volstaan door op de eerste slide van hun presentatie ‘geen belangenverstrengeling' te vermelden.
-  Artsen die wel banden met de industrie hebben krijgen het verzoek om de ‘disclosure-slide' naar waarheid in te vullen en in hun presentatie op te nemen.

Poster presentaties

Een aantal  inzendingen die niet geselecteerd zijn voor een mondelinge voordracht, zijn opgenomen in een moderated postersessie. De auteurs worden verzocht een korte, max. drie minuten durende, presentatie voor te bereiden waarin de kernpunten van het onderzoek worden genoemd. De sessie vindt plaats in de theaterfoyer. U vindt de indeling in het programma.

Instructies voor het maken van de poster

15-16 maart   Bootcongres, Rotterdam

Overlijden van Dr. Ronald J. Hené.

Datum plaatsing: 21 december 2017

Bedroefd zijn wij door het bericht van het overlijden van Dr. Ronald J. Hené. Dr. Hené was een zeer betrokken en bevlogen nefroloog. Met gedrevenheid, vakkundigheid en toewijding heeft hij een grote bijdrage geleverd aan de afdeling Nefrologie en Hypertensie van het UMC Utrecht, in het bijzonder op het gebied van niertransplantatie. Hij was hoofd van de niertransplantatie van 1987 tot 2010. Dr. Hené heeft zich vele jaren actief ingezet voor de NTV, onder meer als secretaris van het bestuur.
Voor zijn jarenlange inzet zijn wij hem veel dank verschuldigd.

Onze gedachten en medeleven gaan uit naar zijn familie. Wij wensen hen veel sterkte toe in deze moeilijke periode.

Bestuur NTV

‘Waarderingsspeld De Gouden Klim’

Datum plaatsing: 11 oktober 2017

De ‘Waarderingsspeld De Gouden Klim’ is uitgereikt aan de oprichter van Eurotransplant Jon van Rood voor het belangrijke werk dat Eurotransplant in de afgelopen 50 jaar heeft verricht. De onderscheiding werd uitgereikt door de Stichting Nationaal Donormonument aan Sacha van Rood, de weduwe van Jon van Rood, onder het donormonument achter de kerk in Naarden.

foto klimprijs uitreiking mevr van Rood1.jpg

Uitnodiging Post ESOT Barcelona Meeting 2017

Datum plaatsing: 2 oktober 2017

Graag nodigen wij u uit voor de Post ESOT Barcelona 2017 meeting.

Het programma is samengesteld door de programmacommissie bestaande uit prof. dr. H.J. Metselaar (Erasmus MC), prof. dr. L.B. Hilbrands (Radboud UMC), dr. A.P.J. de Vries (LUMC) en dr. S.P. Berger (UMCG). Tijdens deze interactieve bijeenkomst zal verslag worden gedaan van nieuwe data en laatste ontwikkelingen binnen de transplantatiegeneeskunde die tijdens het ESOT congres 2017 besproken en gedeeld worden. In drie sessies zal het belangrijkste nieuws op het gebied van nier- en levertransplantatie en vanuit transplantatieverpleegkunde gepresenteerd worden. Download hier de uitnodiging.

Professor Jon van Rood overleden

Datum plaatsing: 31 juli 2017

Op 21 juli jongstleden is professor Jon van Rood overleden. Professor van Rood was oprichter en voormalig afdelingshoofd van de afdeling Immunohematologie en Bloedtransfusie van het Leids Universitair Medisch Centrum. Lees meer.

foto Jon (002).jpeg