Instructies presentatie

Instructies presentaties

Oral presentaties

Voor het houden van uw presentatie (oral) kunt u in principe alleen gebruik maken van PowerPoint. Op de laptop in de congreszalen is MS Office en dus PowerPoint geïnstalleerd. Het format van de diaschermen is 16:9.

We adviseren u om uw presentatie z.s.m. bij binnenkomst in te leveren in de kloosterzaal (zaal 3) op de begane grond.  Indien uw presentatie op de tweede dag van het congres plaatsvindt, dan kunt u uw USB-stick ook in de loop van de eerste dag al inleveren.

De programmering van uw voordracht kunt u vinden in het programma. Daarin vindt u ook de spreek- en discussietijd die voor uw voordracht gereserveerd is.  Het is belangrijk dat u zich strikt houdt aan de beschikbare tijd, indien de spreektijd wordt overschreden, dan gaat dit van de discussietijd af.

Indien de eerste auteur niet de spreker is, dan verzoeken wij u dit tijdig aan de zaalvoorzitter te melden. Bij vragen kunt u contact opnemen met het secretariaat, telefoon +31  - 551 3016.

Disclosure slide

Om te voldoen aan de huidige eisen van openbaarmaking (CGR/IGZ) van eventuele banden met de industrie is het verzoek om een standaard ‘disclosure-slide' op te nemen in het begin van uw presentatie.
-  Artsen die geen banden met de industrie hebben volstaan door op de eerste slide van hun presentatie ‘geen belangenverstrengeling' te vermelden.
-  Artsen die wel banden met de industrie hebben krijgen het verzoek om de ‘disclosure-slide' naar waarheid in te vullen en in hun presentatie op te nemen.

Poster presentaties

Een aantal  inzendingen die niet geselecteerd zijn voor een mondelinge voordracht, zijn opgenomen in een moderated postersessie. De auteurs worden verzocht een korte, max. drie minuten durende, presentatie voor te bereiden waarin de kernpunten van het onderzoek worden genoemd. De plaats van de verschillende postersessies wordt ter plaatse voor u aangegeven. U vindt uw posternummer en de indeling van uw poster in het programma.

Instructies voor het maken van de poster

19 november 2020

Klinisch Review Symposium - livestream!

10-11 december 2020   LWTV Astellas Workshop
3-4 maart 2021   Bootcongres 2021

In memoriam Dr. h.c. Adam M. Tegzess

Recent is Adam Tegzess overleden. Adam Tegzess was een pionier op het gebied van de niertransplantatie en heeft een zeer belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van het Groningse niertransplantatie programma. Een prachtig memoriam van deze markante transplantatie arts geschreven door Jaap Homan van der Heide kunt u hier nalezen.