Instructies presentatie

Instructies presentaties

Dit jaar vindt het Bootcongres vanwege Covid-19 volledig online plaats. Graag berichten wij u hierbij over de verdere gang van zaken omtrent uw presentatie.

Oral presentaties

Voor uw presentatie dient u een gesproken PowerPoint presentatie in te leveren. U kunt uw eigen format hiervoor gebruiken (bijv. het format van uw instituut). Uw inzending wordt gemonteerd en in de live uitzending afgespeeld, waarbij u als spreker na afloop via een live verbinding toelichting kunt geven en eventuele vragen kunt beantwoorden. Het is de bedoeling dat u vanaf het begin van de sessie beschikbaar bent voor de discussie en gedurende de gehele sessie aanwezig blijft in de virtuele discussieruimte.

De discussie wordt gevoerd door de sessievoorzitters, de abstract presenters én van ieder abstract één of twee senior auteurs. Aan iedere presenter wordt daarom gevraagd één of twee senior auteurs uit te nodigen om mee te doen aan deze sessie. Ook voor de senior-auteurs is het de bedoeling dat zij de gehele sessie bijwonen. Uiteraard dienen zowel de presenter als de senior auteurs zich als deelnemer te registreren.

Buiten de deelnemers in de virtuele discussieruimte kunnen andere congresdeelnemers de sessie volgen via het web-based platform en vragen stellen via de chat. Zij kunnen echter niet rechtstreeks mee discussiëren.

PowerPoint specificaties
De presentatie dient aan de volgende eisen te voldoen:

• Dia’s ingesteld op 16:9
  • Gebruik niet een te klein lettertype
  • Opnemen van een disclosure slide (1e dia)
  • Dia met titel voordracht, naam spreker en vermelding medeauteurs (2e dia)
  • Presentatie voorzien van gesproken tekst in de Engelse taal (meer info hierover via deze link). De presentatie mag maximaal 8 minuten duren en wordt gevolgd door een discussie van 4 minuten.
  • Gelieve in de begeleidende mail aangeven indien u linkjes (URLS’s) of media in uw presentatie heeft opgenomen.

De presentatie mag beslist niet langer duren dan de aangegeven tijd. Zorg ervoor dat u tijdens het opnemen luid, duidelijk en rustig spreekt en controleer uw geluidskwaliteit vóór inzenden.

Daarnaast vragen wij u om een representatieve foto van uzelf, bijv. staand achter een katheder. Deze zal in het beeld naast de PowerPoint presentatie worden getoond.

Deadline insturen presentatie
Wij ontvangen de presentatie, uw foto én de namen van de senior auteurs graag uiterlijk 15 februari via congres@transplantatievereniging.nl. Wilt u in uw e-mail bericht ook uw 06 nummer vermelden?

Uw inzending wordt tevoren door de studio gemonteerd in het standaard frame met uw foto, tijdige inzending is dus noodzakelijk.

Indien de eerste auteur niet de spreker is, dan verzoeken wij u dit tijdig te melden. Bij vragen kunt u contact opnemen met het secretariaat, telefoon +31  - 551 3016.

Disclosure slide

Om te voldoen aan de huidige eisen van openbaarmaking (CGR/IGZ) van eventuele banden met de industrie is het verzoek om een standaard ‘disclosure-slide' op te nemen in het begin van uw presentatie.
-  Artsen die geen banden met de industrie hebben volstaan door op de eerste slide van hun presentatie ‘geen belangenverstrengeling' te vermelden.
-  Artsen die wel banden met de industrie hebben krijgen het verzoek om de ‘disclosure-slide' naar waarheid in te vullen en in hun presentatie op te nemen.

‘Dat bepaal je zelf’, een boek van Menno Loos over het proces dat vanuit een burgerinitiatief geleid heeft tot de nieuwe Donorwet is uitgebracht.

Menno Loos (1974) is de drijvende kracht achter het burgerinitiatief 2 Miljoen Handtekeningen, en heeft als vrijwillig, onbetaald lobbyist jarenlang gestreden voor een nieuwe Donorwet. Op de website www.datbepaaljezelf.nl is meer informatie over het intrigerende boek te vinden en staat een link om het boek te bestellen. Zeker voor NTV leden zeer de moeite waard.