Bootcongres 2018

Het Bootcongres in 2018 zal plaatsvinden in samenwerking met de Belgische Transplantatie Vereniging en wordt gehouden in Rotterdam op 15-16 maart 2018

Abstracts
U kunt een abstract indienen van 2 oktober t/m 20 november 2017, hierna zullen de abstracts gereviewd worden en zal er eind december bekend worden of u uw abstract kunt presenteren tijdens het Bootcongres.

Via DEZE LINK kunt u een abstract indienen.

08-12-2017    LWTV symposium, Utrecht

15-16 maart   Bootcongres, Rotterdam

‘Waarderingsspeld De Gouden Klim’

Datum plaatsing: 11 oktober 2017

De ‘Waarderingsspeld De Gouden Klim’ is uitgereikt aan de oprichter van Eurotransplant Jon van Rood voor het belangrijke werk dat Eurotransplant in de afgelopen 50 jaar heeft verricht. De onderscheiding werd uitgereikt door de Stichting Nationaal Donormonument aan Sacha van Rood, de weduwe van Jon van Rood, onder het donormonument achter de kerk in Naarden.

foto klimprijs uitreiking mevr van Rood1.jpg

Uitnodiging Post ESOT Barcelona Meeting 2017

Datum plaatsing: 2 oktober 2017

Graag nodigen wij u uit voor de Post ESOT Barcelona 2017 meeting.

Het programma is samengesteld door de programmacommissie bestaande uit prof. dr. H.J. Metselaar (Erasmus MC), prof. dr. L.B. Hilbrands (Radboud UMC), dr. A.P.J. de Vries (LUMC) en dr. S.P. Berger (UMCG). Tijdens deze interactieve bijeenkomst zal verslag worden gedaan van nieuwe data en laatste ontwikkelingen binnen de transplantatiegeneeskunde die tijdens het ESOT congres 2017 besproken en gedeeld worden. In drie sessies zal het belangrijkste nieuws op het gebied van nier- en levertransplantatie en vanuit transplantatieverpleegkunde gepresenteerd worden. Download hier de uitnodiging.

Professor Jon van Rood overleden

Datum plaatsing: 31 juli 2017

Op 21 juli jongstleden is professor Jon van Rood overleden. Professor van Rood was oprichter en voormalig afdelingshoofd van de afdeling Immunohematologie en Bloedtransfusie van het Leids Universitair Medisch Centrum. Lees meer.

foto Jon (002).jpeg