Abstractboeken NTV

Abstractboeken NTV bootcongressen

Hieronder vindt u de abstractboekjes van de bootcongressen van de afgelopen jaren.

Afbeeldingsresultaat voor FIGI zeist

Abstractboek 2017

Het bootcongres 2017 werd georganiseerd i.s.m. het UMC Utrecht in Theater Hotel Figi te Zeist

MartiniPlaza.jpg

Abstractboek 2016

Het bootcongres 2016 werd georganiseerd i.s.m. het UMC Groningen in MartiniPlaza te Groningen

Abstractboek 2014

Het bootcongres 2014 werd georganiseerd i.s.m. het LUMC in De Stadsgehoorzaal te Leiden

Hotel Duiven.jpg

Abstractboek 2013

Het bootcongres 2013 werd georganiseerd i.s.m. het Radboud UMC in Hotel Duiven te Duiven

Abstractboek 2012

Het bootcongres 2012 werd georganiseerd i.s.m. het MUMC in het MECC te Maastricht

Abstractboek 2011

Het bootcongres 2011 werd georganiseerd i.s.m. het AMC en VUmc in het Koninklijk Instituut voor de Tropen te Amsterdam

15-16 maart   Bootcongres, Rotterdam

Wetsvoorstel Actieve Donor Registratie aangenomen
Datum plaatsing: 13 februari 2018

Op 13 februari heeft de Eerste Kamer ingestemd met het wetsvoorstel voor een ‘Actieve Donor Registratie’ (ADR) van Tweede Kamerlid Pia Dijkstra, waarbij mensen die géén orgaan donor willen zijn dit moeten aangeven op hun donorformulier. In het huidige registratiesysteem moeten mensen die wél orgaan donor willen zijn dit aangeven en zijn mensen die geen keuze maken geen donor. De verwachting is dat met de nieuwe donorwet het aantal postmortale transplantaties gaat toenemen. Verschillende gezondheidsfondsen, patiëntenorganisaties en ook de NTV hebben zich jarenlang onder aanvoering van initiatiefneemster Pia Dijkstra ingezet voor deze verandering in de wet en zijn verheugd dat de wet nu aangenomen is.

Voor meer informatie:

Overlijden van Dr. Ronald J. Hené.

Datum plaatsing: 21 december 2017

Bedroefd zijn wij door het bericht van het overlijden van Dr. Ronald J. Hené. Dr. Hené was een zeer betrokken en bevlogen nefroloog. Met gedrevenheid, vakkundigheid en toewijding heeft hij een grote bijdrage geleverd aan de afdeling Nefrologie en Hypertensie van het UMC Utrecht, in het bijzonder op het gebied van niertransplantatie. Hij was hoofd van de niertransplantatie van 1987 tot 2010. Dr. Hené heeft zich vele jaren actief ingezet voor de NTV, onder meer als secretaris van het bestuur.
Voor zijn jarenlange inzet zijn wij hem veel dank verschuldigd.

Onze gedachten en medeleven gaan uit naar zijn familie. Wij wensen hen veel sterkte toe in deze moeilijke periode.

Bestuur NTV

‘Waarderingsspeld De Gouden Klim’

Datum plaatsing: 11 oktober 2017

De ‘Waarderingsspeld De Gouden Klim’ is uitgereikt aan de oprichter van Eurotransplant Jon van Rood voor het belangrijke werk dat Eurotransplant in de afgelopen 50 jaar heeft verricht. De onderscheiding werd uitgereikt door de Stichting Nationaal Donormonument aan Sacha van Rood, de weduwe van Jon van Rood, onder het donormonument achter de kerk in Naarden.

foto klimprijs uitreiking mevr van Rood1.jpg

Uitnodiging Post ESOT Barcelona Meeting 2017

Datum plaatsing: 2 oktober 2017

Graag nodigen wij u uit voor de Post ESOT Barcelona 2017 meeting.

Het programma is samengesteld door de programmacommissie bestaande uit prof. dr. H.J. Metselaar (Erasmus MC), prof. dr. L.B. Hilbrands (Radboud UMC), dr. A.P.J. de Vries (LUMC) en dr. S.P. Berger (UMCG). Tijdens deze interactieve bijeenkomst zal verslag worden gedaan van nieuwe data en laatste ontwikkelingen binnen de transplantatiegeneeskunde die tijdens het ESOT congres 2017 besproken en gedeeld worden. In drie sessies zal het belangrijkste nieuws op het gebied van nier- en levertransplantatie en vanuit transplantatieverpleegkunde gepresenteerd worden. Download hier de uitnodiging.

Professor Jon van Rood overleden

Datum plaatsing: 31 juli 2017

Op 21 juli jongstleden is professor Jon van Rood overleden. Professor van Rood was oprichter en voormalig afdelingshoofd van de afdeling Immunohematologie en Bloedtransfusie van het Leids Universitair Medisch Centrum. Lees meer.

foto Jon (002).jpeg